Jak funguje natahování dat v rámci dokumentů?
Jak většina z Vás ví, v rámci našich automatizovaných dokumentů lze nahrávat data z jedné smlouvy do druhé. Tento proces je využitelný zejména v případě na sebe navazujících dokumentů. Tedy např. z pracovní smlouvy do mzdového výměru (nemusíte pak znovu vyplňovat informace o osobách a pozici) či v případě realit. V realitách je to tak zejména v následujícím procesu: Zprostředkovatelská smlouva --> Rezervační smlouva --> Předávací protokol --> Zadání realitního případu advokátům. Pokud pak využíváte náš katastr nemovitostí (což tak v případě realit je prakticky vždy), mohou v případě natahování dat ze zprostředkovatelské smlouvy do rezervační nastat dva scénáře:
1. Natažení dat včetně dat o nemovitostech
V tomto prvním případě se vám do rezervační smlouvy natáhnou všechna data včetně dat o nemovitostech. Systém vám pak odkáže na tento krok:
2. Natažení dat vyjma dat o nemovitostech
V tomto druhém případě se vám do rezervační smlouvy natáhnou všechna data vyjma dat o nemovitostech. Vy pak budete muset znovu projít vyhledáním v katastru. Některé společnosti to tak nastavují z hlediska zákonných požadavků na stáří LV (které nesmí být v případě rezervační smlouvy starší než tři dny).
Nastavení je na odpovědné osobě, která jedná za našeho klienta. Pokud se vám tedy nenatahují všechna data a systém po vás žádá znovu projít katastr, je to tak z toho důvodu, že nám to takto bylo zadáno - nejde tedy o chybu.
V případě natahování dat z rezervační smlouvy např. do předávacího protokolu se již zpravidla natahují i data o nemovitostech (zde již zákonný požadavek na stáří LV není).